Forums

Go Back   The TrekEarth Forums >

Notices

Closed Thread

Thread Tools Display Modes
Old 12-26-2011, 07:54 PM
Keitht Keitht is offline
Moderator

Let's get the facts in here.

Meaningful notes have been required for a long time. A list of 'Happy Christmas' in multiple languages does not constitute 'meaningful notes'.
A reminder was posted regarding notes and Christmas images on 23rd December.
The image in question was permitted remain on site until after Christmas Day when it could justifiably have been removed immediately.
The image was not deleted, it was moved to a holding area to give the member time to submit a Review Request. At the time the image was removed the member was sent an email giving the reason the image was removed. If a Review Request had been received we would simply have requested that a more meaningful note be added and I have no doubt that the image would then have been reinstated.
The member chose not to follow this route but instead to delete all their images from the site.
Other members who had images removed for the same reason have followed the normal process and submitted a Review Request. Those images will be reinstated as long as the member agrees to improve the note.

I would ask one simple question - "Who is the person acting unreasonably in this scenario?"
Old 12-26-2011, 07:59 PM
jlbrthnn jlbrthnn is offline
TE Expert

Default Member or moderator

I agree with every word of pablominto.

Je suis d'accord avec chacun des mots de pablominto.
Old 12-26-2011, 08:29 PM
danyy danyy is offline
TE Expert

Default Mon avis.....

Qui vaut ce qu'il vaut.
Je suis sur TE depuis presque 8 ans, et comme je le constate au niveau de la planète entière, Trekearth suit la même courbe descendante. Pourquoi j'y reste, je l'ai dit, uniquement pour partager mes photos avec les amis fidèles du site et pour tenter de m'améliorer.
Je n'ai que faire des modérateurs que je commence à trouver trop inquisiteurs, trop imbus de leurs pouvoirs.

Jaap est un des grands du site, un des plus anciens, la direction du site a eu sa peau tout comme a eu celle de bien d'autres sympathiques personnes. J'ai eu un nombre élevé de photos supprimées, à tord ou a raison, mais souvent à mon goût....à tord. J'ai pesté, j'ai quitté TE pendant 6 mois ou presque l'année dernière, et je me demande encore ce qui m'a poussé à y revenir.

La joie et bonheur de partager ses photos est une chose qui dérange certains qui n'ont de plaisir qu'à critiquer et censurer.

Même nos interventions dans les forums finissent par être montrées du doigt. Il arrivera un temps où moi aussi, excédé, je quitterai ce site, envahi de publicité qui prennent tantôt plus de ressources que les photos et les critiques elles-mêmes.

Jaap était et restera un de mes grands amis, un de ceux par qui j'ai pu progresser, tant en observant ses photos, qu'en lisant attentivement ses critiques.

Je suis outré, abattu, découragé.

Beau cadeau de noël fait à Jaap, il y en a qui manque vraiment de coeur, ils se reconnaîtront.
Old 12-26-2011, 08:39 PM
danyy danyy is offline
TE Expert

Default Keitht me fait bien rire

Pas mal de mes photos ont été mises de côté pour plusieurs raisons, dont certaines à mon goût...douteuses.
J'ai souvent justifié le "pourquoi" du post. Combien de photos sont-elles réapparues à votre avis, suite à cette 'dissimulation' provisoire?

Une seule, sans doute un jour de grande bonté.
Old 12-26-2011, 09:01 PM
TE Expert

Default Oui Daniel

Moi aussi, il me font tristement sourire
Old 12-26-2011, 09:19 PM
Porteplume's Avatar
Porteplume Porteplume is offline
Moderator

Quote:
Originally Posted by Keitht View Post
Let's get the facts in here.

Meaningful notes have been required for a long time. A list of 'Happy Christmas' in multiple languages does not constitute 'meaningful notes'.
A reminder was posted regarding notes and Christmas images on 23rd December.
The image in question was permitted remain on site until after Christmas Day when it could justifiably have been removed immediately.
The image was not deleted, it was moved to a holding area to give the member time to submit a Review Request. At the time the image was removed the member was sent an email giving the reason the image was removed. If a Review Request had been received we would simply have requested that a more meaningful note be added and I have no doubt that the image would then have been reinstated.
The member chose not to follow this route but instead to delete all their images from the site.
Other members who had images removed for the same reason have followed the normal process and submitted a Review Request. Those images will be reinstated as long as the member agrees to improve the note.

I would ask one simple question - "Who is the person acting unreasonably in this scenario?"
Je soutiens Keith ici et voilà la traduction de son message pour ceux qui ont des difficultés à lire l'Anglais:

"L'importance des notes a déjà été discutée de nombreuses fois. Beaucoup de membres demandent que les notes soient significatives et une liste de "Joyeux Noël" en plusieurs langues ne répond pas à ce critère.
Un rappel (annuel!) avait été déjà été posté sur le Forum "Annoucements".
Les images qui ne répondaient pas aux règles du TOS ont été laissées jusque après le 25 décembre alors qu'elles auraient pu être enlevées plus tôt. Ces images ne sont d'ailleurs pas "supprimées" mais mises en attente d'une réponse par l'envoi d'une "Review Request" (demande de révision) qui aurait permis de les replacer après avoir changé les notes insuffisantes par des notes plus adaptées au TOS. Jaap a choisi de supprimer toutes ses photos avant même d'avoir envoyé une demande.

Les autres membres qui ont vu leurs images désactivées pour les mêmes raisons ont suivi le processus normal et ont présenté une demande de révision. Leurs images seront donc rétablies dès que le membre s'engagera à améliorer sa note."

Last edited by Porteplume; 12-26-2011 at 09:21 PM.
Old 12-26-2011, 09:42 PM
TE Expert

Default Rien n'est résolu, rien n'évolue, tout empire

Et ça va changer quoi d'essayer de se donner bonne conscience?
Ce seront toujours les mêmes mesures rapides, extrèmes, injustes et vexatoires, sans appel, contre des gens qui ne vous nuisent en aucun cas.
Où est le crime?
On ne se saura bientôt plus ce que l'on a le droit de faire, le droit de dire...
Old 12-26-2011, 10:03 PM
kajenn's Avatar
kajenn kajenn is offline
TE Senior Member

Thumbs down Not again...

I get the impression that some, even older, members deliberately push the limits into what's not allowed, just to have a justified reason to leave this site as a victim of the moderators. Loudly shouting about injustice.

If you trespassed the limits, at least have the dignity to accept the fact and, if you don't concur, leave in silence.

And those always laying in wait for something like this to occur - it's almost always the same ones - and using it as a reason to attack the moderators, have long ago lost their credibility. Over and over again...
Old 12-27-2011, 03:26 AM
siolaw siolaw is offline
TE Expert

Default Relevance of note....

I don't know who decided that learning how to say "Merry Christmas" in all languages is not meaningful and/or not conforming to TE guidelines.... but he or she, in my opinion, is wrong.
I am very interested with languages, they are a part of the world's diversity and one can learn a lot about humanity and the world by studying them, even just being exposed to a foreign language can be an enriching experience.
I even had added one language to Jaap's list, in Konkani language, spoken by the Christians of Goa in India, probably most of the members never even heard of it.
Jaap just came back, he is (was) a great member and this site needs more members like him, not less by pushing everybody out...

Je ne sais pas qui a décidé que d'apprendre à dire "Joyeux Noël" dans toutes les langues n'est ni significatif ni en conformité avec les "lois" de TE.... mais, à mon sens, il ou elle a tort.
Les langues font la diversité du monde et on peut en apprendre long sur l'humanité et le monde en les étudiant, le simple fait d'être exposé à une langue étrangère peut être une expérience enrichissante.
J'avais même ajouté une langue à la liste de Jaap, le Konkani, la langue parlée par les chrétiens de Goa en Inde, et dont la plupart des membres n'ont probablement jamais entendu parler.
Jaap est (était) un membre important et ce site a besoin de plus de membres comme lui, malheureusement les conditions ne semblent pas réunies pour un progrès serein de TE....

Last edited by siolaw; 12-27-2011 at 03:54 AM.
Old 12-27-2011, 05:04 AM
ChrisJ ChrisJ is offline
TE Expert

Default Carper

I'd agree with 'siolaw'.

It is NOT in the Christmas spirit to be heavyhanded with moderating at Christmas time, particularly when some members have a limited grasp of English, & the warnings are thus difficult to understand. It reminds me of Scrooge, with his 'bah humbug', 'business as usual' attitude.

It also suggests excessive political correctness, in that limited, (if any) Christmas images are allowed.

My suggestion would be for both parties (Moderators & Carper/ Jaap) to have a cooling off period, and communicate in private at a later date about discussing reinstatement of all his images.

Without even having seen the image, I cannot comment if the note was excessively long, or a short 40 character description preceded it, as required in the TOS. Was this missing?

I've also noticed quite a few TE members who rarely upload images, almost never critique, contribute very little in forums, what few images they upload are very inferior, backslapping etc, yet they are quick to complain about other members who are a lot more active & CONTRIBUTE to TE regularly. ie 'tall poppy' syndrome, motivated perhaps by jealousy/self righteousness? The remarks of these members should be taken with a grain of salt by TE moderators & Admin imho, or at least weed out the unjustified parts of their complaints.

In closing, I would just advise both TE moderators & Admin to contact any so called 'offenders' in private first, before removing an image, rather than remove, then contact. Especially when that member is very active, has a large body of high quality work, & critiques frequently & meaningfully, thus contributing to TE, far more significantly, than any perceived detraction, by a very minor aberration, by that member. So when moderating, some perspective needs to be used, imho.

Last edited by ChrisJ; 12-27-2011 at 05:16 AM. Reason: Correction
Closed Thread

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules