Fotos

Photographer's Note

KAYAKOY
Kayaköy is a village 8 km south of Fethiye in southwestern Turkey where Anatolian Greeks lived until approximately 1923. The ghost town, now preserved as a museum village, consists of hundreds of rundown but still mostly intact Greek-style houses and churches which cover a small mountainside and serve as a stopping place for tourists visiting Fethiye and nearby Ölüdeniz.
It was built on the site of the ancient city of Carmylessus in the 1700s. It experienced a renewal after nearby Fethiye (known as Makri) was devastated by an earthquake in 1856 and a major fire in 1885. After the Greco-Turkish War, Kayaköy was largely abandoned after a population exchange agreement was signed by the Turkish and Greek governments in 1923.
Its population in 1900 was about 2,000, almost all Greek Christians; however, it is now empty except for tour groups and roadside vendors selling handmade goods and items scavenged from the former village.
An abandoned Church
Today is Kayaköy village and a museum is a historical monument, nearly 3,500 houses have been preserved ruins, including two Greek Orthodox Church remains the most important sights of the ghost city. There is a private museum on the history of the city. In the middle of the village stands a fountain source from the 17th Century. Kayköy was adopted by the UNESCO as a World Friendship and Peace Village.


KAYAKÖY
Fethiye’ye 8 km uzaklıkta bulunan Karmilassos antik şehri üzerinde 14.yy’dan başlayarak kurulmuş eski bir Rum yerleşimi olan Kayaköy’ün geçmişi MÖ.3000’lere kadar gitmesine rağmen antik dönem kalıntılarından günümüze MÖ 4. yy’a tarihlenen az sayıda lahit ve kaya mezarları ulaşmıştır.Kayaköy’ün eski adı Levissi’dir. Kayaköy’de her biri 50 m2 den büyük olmayan ,manzara ve ışık açısından birbirinin önünü kapatmayan ,genellikle alt katları kiler görünümünde ikişer katlı ve girişte çatıdaki yağmur sularının toplandığı zemin altı sarnıçların olduğu, 3500-4000 konut bulunmaktadır.Konutların yanı sıra evler arasına serpiştirilmiş çok sayıda şapel,iki büyük kilise,bir okul ve bir gümrük binası yer almaktadır.
1922 yılına kadar yaklaşık 25.000 nüfusu, tümüyle yöre taşından yapılmış tipik Akdeniz mimarisi özellikleri taşıyan 4000 konutu, okulları kütüphanesi, irili ufaklı kiliseleri, yüzlerce iş atölyesi,hastaneleri,eczaneleri ile yüksek bir ticari, sosyal ve kültürel yaşam çizgisini yakalamıştır. 1922 yılında Türk ve Yunan hükümetleri arasında imzalanan bir “nüfus değişimi” anlaşması uyarınca, Kaya Köyü’nün Rum ahalisi ile Batı Trakya’da yaşayan Türk ahali karşılıklı olarak yer değiştirmiştir.1923 yılından sonra Batı Trakya’dan gelen yeni sahiplerince tamamen terk edilen Kaya Köy,bugün hayalet şehir görünümündedir. Kaya köyü restore edilerek örnek bir ”Dostluk ve Barış Köyü” olması için çabalar halen sürdürülmektedir.
Kayaköy için bir yarım gününüzü ayırmanız gerekir. Ya sabahtan öğlene kadar ya da öğleden akşama kadar. Buraya gelince öncelikli olarak şehir içinde bir geziye çıkınız. Geziniz bittiğinde ya öğlen ya da bir akşam yemeği tavsiye ederiz. Ayrıca şehrin bir kenarında küçük bir müze var. Lütfen burayı gezmeyi unutmayın. Şehir mübadele edildikten sonra toplanan parçalar burada saklanıyor.

PaulVDV, Valerka, gokanlam, cagla, feather, pauloog, burGu, al-Farrob, siolaw ha puntuado esta nota como útil.

Photo Information
  • Copyright: koksal kayhan (silverhead) Gold Star Critiquer/Silver Workshop Editor/Gold Note Writer [C: 103 W: 14 N: 203] (1668)
  • Genre: Lugares
  • Medium: Color
  • Date Taken: 2008-12-08
  • Categories: Arquitectura
  • Exposición: f/9.0, 1/320 segundos
  • More Photo Info: view
  • Versión de la foto: Versión original
  • Date Submitted: 2008-12-21 2:23
Viewed: 4892
Points: 30
Discussions
Additional Photos by koksal kayhan (silverhead) Gold Star Critiquer/Silver Workshop Editor/Gold Note Writer [C: 103 W: 14 N: 203] (1668)
View More Pictures
explore TREKEARTH